Długopisy reklamowe dla przedstawicieli handlowych

Długopisy reklamowe
Długopisy reklamowe

Mówiąc o szukaniu potencjalnych klientów, najczęściej myślimy o typowych klientach detalicznych. Tymczasem, mimo, że to właśnie ich wybór jest docelowo ziszczeniem planów przedsiębiorcy, to jednak między producentem wielu artykułów a docelowym klientem znajduje się jeszcze liczna grupa pośredników, którzy biorą udział w procesie zbycia oferowanych produktów. Wśród nich na szczególną uwagę zasługują hurtownicy i inne formy pośredniczące w sprzedaży. To właśnie o ich względy zabiegają liczni przedstawiciele handlowi, przedstawiając ofertę firmy.

Jak działają przedstawiciele handlowi?

Przedstawiciel handlowy to nowy zawód, który mimo, iż funkcjonuje w polskim biznesie od bardzo długiego czasu, to jednak na sile i wartości zyskał dopiero w momencie, gdy w życie weszły przepisy wprowadzające swobodę prowadzenia działalności gospodarczej.

W poprzednim systemie polski handel nie cieszył się wysoką pozycją. Skąpe zaopatrzenie każdego sklepu powodowało raczej sytuację, w której handlowcy poszukiwali producentów, hurtowników i importerów, którzy nawiązaliby z nimi współpracę w zakresie realizowania dostaw do sklepów. Niestety ten ówczesny obraz przeszedł do historii, a dziś, gdy sklepowe półki uginają się pod ciężarem różnorodnych produktów, sytuacja się całkowicie odmieniła.

W tych nowych okolicznościach wyrósł zawód przedstawiciela handlowego, który w imieniu producentów, hurtowników i importerów docierają do handlowców detalicznych (i innych podmiotów gospodarczych) i przedstawiają ofertę. Sposób działania wspomnianych przedstawicieli jest tak samo zróżnicowany jak różnorodne są metody i narzędzia marketingowe. W swoich działaniach stosują oni katalogi z ofertą produktów, ulotki promocyjne, długopisy reklamowe, kalendarze, kubki z nadrukami a także wiele innych gadżetów reklamowych i próbek oferowanych produktów.

Każdorazowo stosowane przez nich metody promocji oferowanych produktów mogą przynieść zupełnie inne rezultaty, bowiem formy oferowania produktów powinny być dostosowane do konkretnej branży. W niektórych okolicznościach bardziej przekonujące będą klasyczne długopisy reklamowe, zaś w innych duża ilość próbek oferowanych artykułów.

Kiedy przedstawiciele handlowi powinni stosować gadżety reklamowe?

Gadżety reklamowe są dziś w zasadzie obowiązkowym elementem każdej kampanii reklamowej. Tym bardziej powinni je stosować przedstawiciele handlowi, których celem działania jest przekonanie różnych podmiotów do skorzystania z ich oferty. Nie tylko wspomniane długopisy reklamowe są tu obowiązkowymi upominkami w rękach przedstawicieli, ale również bardzo elegancka galanteria skórzana, kalendarze, pióra i liczne gadżety elektroniczne.